Verzenden & retourneren



Verzendkosten voor Nederland, Belgie en Duitsland: 
 

De verzendkosten voor Nederland zijn 5,95 euro. Voor Belgie en Duitsland is het 8,95 euro. 

Vanaf 125 euro verzenden wij gratis.


Om de kosten en prijzen laag te houden hanteren wij een minimaal bestelbedrag van 20 euro. 

Voor Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Hongarije en Italie vind je de verzendkosten in je winkelwagentje voordat je gaat afrekenen. Staat jouw land er nog niet bij neem dan even contact met ons op. Wij kijken dan of verzending mogelijk is en berekenen de daadwerkelijke verzendkosten voor je.


Levertijden:

Bestellingen die voor 14 uur ´s middags betaald zijn worden indien mogelijk dezelfde dag nog verstuurd. Alle bestellingen die na 14 uur binnen komen en betaald zijn worden de volgende werkdag verstuurd. Wij streven ernaar altijd binnen 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van je betaling te leveren. 

Wij versturen van maandag tot en met vrijdag. Alle bestellingen die in het weekend geplaatst worden worden op maandag verstuurd. 

 

Het kan voorkomen dat wij bepaalde artikelen niet meer op voorraad hebben. Dit staat meestal ook aangegeven in de webshop. Over het algemeen zijn de producten dan binnen een paar dagen weer leverbaar.

Mocht iets niet meteen leverbaar zijn wat je besteld hebt dan nemen wij altijd even contact op.


Bij biologische producten zijn we altijd afhankelijk van de natuur en daarom zijn ze soms wat moeilijker te verkrijgen dan hun chemische varianten.

Omdat wij begrijpen dat het belangrijk is om te weten wanneer je bestelling daadwerkelijk verzonden is, houden wij je hiervan op de hoogte via e-mail. Als je van ons een notificatie ontvangt dat de bestelling is verzonden, dan krijg je hierbij een track & trace code waarmee je het pakket kun volgen.

Meestal wordt het pakket dan de volgende dag bezorgd door PostNL maar wij dragen voor de tijdsduur van de bezorging van de pakketten geen verantwoordelijkheid.


Ruilen en retourneren

Alhoewel wij ons uiterste best doen om alles in beste kwaliteit te leveren kan het natuurlijk altijd gebeuren dat je een product wilt ruilen of retourneren. 

Elke Europese "particuliere" klant heeft een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen bij aankoop van een product dat "op afstand" via de Aromatherapie Info Webshop is gekocht. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product of de producten door of namens jou.

Producten met een houdbaarheidsdatum (dit geldt voor alle grondstoffen en etherische olie) hoeven we wettelijk gezien niet terug te nemen. Om hygienische redenen kunnen we etherische olie niet retour nemen. Andere producten kunnen we soms toch terugnemen als de verzegeling van de verpakking (bijvoorbeeld een dop of deksel met garantiering of gesealde plastic zak) NIET is verbroken. 

Mocht je niet tevreden zijn met een product met houdbaarheidsdatum neem dan toch altijd even contact met ons op. Dan kijken we of we een oplossing kunnen vinden.

Voor aromadiffusers of elektrische aromalampen gelden andere regels. Een aromadiffuser kan alleen geretourneerd worden als deze zonder etherische olie is gebruikt. Als je dus wilt weten of de aromadiffuser je bevalt pak deze dan voorzichtig uit en gebuik deze met alleen water om te kijken of de diffuser aan je verwachtingen voldoet. Is dit niet het geval en wil je de aromadiffuser of aromalamp retourneren pak deze dan weer in de originele verpakking voor retourzending. Let op: als bij retourname blijkt dat de aromadiffuser toch is gebruikt met etherische olie dan kunnen wij geen geld retourneren. 

Indien je een product niet wenst te behouden kunt je dit niet direct "op de post" doen.
Het is van het grootste belang dat je Aromatherapie Info Nederland  éérst informeert en hier melding van maakt via e-mail of via het contactformulier met kennisgeving van je naam, het betreffende product en ordernummer.  Let op zonder deze informatie kunnen wij geen retouren in behandeling nemen. Je kunt ook inloggen in je klantaccount, daar kan je heel eenvoudig bij je order een retour aanmelden.

Je krijgt dan van ons bericht op welke wijze het product dient te worden geretourneerd.

Indien je van het retourrecht gebruik wenst te maken dien je het product of de producten met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in originele staat en verpakking aan Aromatherapie Info Nederland  te retourneren, conform de door Aromatherapie Info Nederland verstrekte  instructies nadat je het retour hebt aangemeld.

Het product of de producten die je  retour wilt sturen dienen in ieder geval binnen uiterlijk 14 kalenderdagen vanaf de dag van ontvangst bij Aromatherapie Info Nederland retour ontvangen te zijn.

Let op: je draagt zélf de kosten én verantwoording van de retourzending. Wij adviseren je daarom een verzekerde zending met Track & Trace via PostNL of DHL te gebruiken voor een betrouwbare verzending

Na goede ontvangst van de producten zullen wij dan zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst het geld op je rekening terugstorten. 
 
Foutieve levering

Ondanks grondige controle voor iedere verzending kan het natuurlijk incidenteel voorkomen dat er iets niet goed is gegaan bij je bestelling of dat een product kapot bij je aankomt.

Wij verzoeken je dan vriendelijk dit uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst  via e-mail bij ons te melden en indien mogelijk met foto. Ook als een doos/verpakking kapot aankomt verzoeken wij je vriendelijk hiervan een foto te maken omdat dit onder de verantwoording van onze transporteur valt en wij dan de kosten kunnen verhalen.

Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen voor de verdere gang van zaken en eventuele vervanging van de producten of creditering van het kapotte/foutief geleverde product.


   
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »