FAQ veelgestelde vragen

1. Moet ik me registreren voordat ik kan bestellen?

Nee, je kunt ook bestellen zonder te registreren en zonder in te loggen. Voordeel van registratie is dat je kunt zien wat je de vorige keer / vorige keren hebt besteld, je niet elke keer je gegevens hoeft in te voeren, een verlanglijstje kan bijhouden en sneller antwoord krijgt op je vragen als je een ticket aanmaakt via je klantaccount.


2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Klik op wachtwoord vergeten onder het login scherm en vul dan je e-mail adres in waarmee je je hebt geregistreerd, je krijgt dan automatisch een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt invoeren.   


3. Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen?

Als je de bestelling in de webwinkel hebt afgerond door te klikken op kopen dan wordt de bestelling geplaatst en kan je hier helaas niets meer aan wijzigen. Het is dan ook aan te raden vooraf goed na te denken over wat je wilt bestellen en wat niet.

Mocht je nog iets aan een bestelling toe willen voegen dan raden wij je aan om zo snel mogelijk een ticket aan te maken via je klantaccount. Wij zullen dan ons best doen om je product nog met dezelfde bestelling mee te sturen na ontvangst van betaling. Maar we kunnen het niet garanderen.

Heel belangrijk: aanpassingen leiden meestal tot vertraging in levering!

Let op: je kunt geen aanpassingen aan je bestelling via de mail doorgeven dit gaat alleen via een ticket in je klantaccount.
 

4. Hoe kan ik betalen?

Je kan bij ons online betalen via internetbankieren of vooruitbetalen via overschrijving.

Hier vind je meer informatie over onze betaalmethoden.
 

5. Zijn  julie prijzen inclusief BTW?

Ja, zoals elke webwinkel die ook aan particulieren levert zijn we verplicht de prijzen inclusief BTW aan te geven. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de verzendkosten.

 

6. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Is je bestelling nog niet betaald stuur ons dan een e-mail waarin je aangeeft dat je je bestelling wilt annuleren.  Geef in deze mail in ieder geval je naam en ordernummer door. Of maak een ticket aan in je klantaccount.

Als je bestelling al betaald is dan kunnen wij deze alleen annuleren als de bestelling nog niet verzonden is. Houd er rekening mee dat het verwerken van een aanvraag tot 1 werkdag in beslag kan nemen.

Een eventueel betaald bedrag wordt binnen enkele werkdagen na annuleren (of na ontvangst van de betaling)  door ons teruggestort op  de bankrekening waarvan je ons hebt betaald.

 

7. Hoe kan ik een bestelling retour sturen?

Niet al onze producten kunnen retour gestuurd worden. Stuur in elk geval nooit zonder overleg producten retour, maar lees de informatie die bij Verzenden en Retourneren staat goed door!

 

8. Kan ik mijn bestelling afhalen?

Op afspraak kan een bestelling wel opgehaald worden bij ons magazijn in Roermond, de administratiekosten voor het afhalen zijn echter net zo duur als de verzendkosten dus het is makkelijker voor beide partijen om het pakket op te laten sturen.

 

9. Kan mijn bestelling in een envelop opgestuurd worden?

Nee dat gaat niet.

De meeste artikelen kunnen we niet verzenden in een envelop: te groot, breekbaar, risico op lekkage. Daarnaast zijn enveloppen niet traceerbaar. Onze pakketten worden allemaal met track&trace verstuurd zodat je je pakket kunt volgen en weet wanneer het bezorgd word.

Omdat je  ons maar een deel van de werkelijke verzendkosten betaald, (een pakket versturen is niet alleen de porto die we moeten betalen maar ook verpakkingsmateriaal, bankkosten die de bank ons berekent voor de betalingen, BTW, servicekosten en bijv. papier en inkt voor de pakbonnen en etiketten) is het voor ons momenteel niet rendabel om verschillende verzendmethoden te gebruiken.

Daarnaast is het voor ons belangrijk dat je producten goed en veilig aankomen en dat gaat het beste als het goed verpakt is in een passende doos.
 

9. Hoe lang zijn de producten houdbaar

Helaas is dit nooit exact en met zekerheid aan te geven. Bij natuurproducten spelen de kleine verschillen in samenstelling vaak een rol, waardoor de houdbaarheid per keer kan verschillen.

Uiteindelijk is het vooral de manier van bewaren en gebruiken die een grote rol speelt in de eigenlijke houdbaarheid.

Als je een flesje etherische olie dicht laat, bij kamertemperatuur in het donker bewaart dan is deze misschien wel drie jaar of langer houdbaar. Als je dezelfde olie in een glazen potje zonder deksel doet, hartje zomer in de vensterbank zet, in de volle zon, dan is de olie aan het eind van de dag misschien al  niet meer bruikbaar.

We streven ernaar alle grondstoffen van een vervaldatum te voorzien en inmiddels staat op de verpakking van bijna alle grondstoffen een vervaldatum. Dit is de datum waarvan wij denken dat het product nog goed te gebruiken zou moeten zijn mits het product zorgvuldig is gebruikt en zorgvuldig is bewaard. Het blijven echter natuurproducten en het is geen absolute garantie dat het product houdbaar is tot die datum, maar het betekent ook niet dat je het meteen de volgende dag weg moet gooien.

Veel producten zijn ook lang na de vervaldatum nog prima houdbaar. Gebruik je zintuigen om te bepalen of een product nog goed is. Een olie die ranzig ruikt kan je niet meer gebruiken, maar als een olie waarvan de vervaldatum is verstreken nog goed ruikt en een normale kleur heeft dan kan je die nog prima gebruiken.

Het beste kan je je producten als volgt bewaren:

Op een koele, donkere plaats zo rond de 15-18 °C,  maar liever niet in de koelkast. Uitzondering is in de zomer als de temperatuur in huis boven de 25°C is, dan kan je je producten wel tijdelijk in de koelkast bewaren.

En de plaats moet droog zijn, dus niet in een vochtig schuurtje, of een vochtige kelder

Een trapkast of andere donkere kast in een koele kamer is een prima bewaarplek.

Bewaar etherische olie altijd in de originele, luchtdicht gesloten flesjes, plantaardige olie in de flessen waarin het geleverd wordt. In principe dus de verpakking waarin wij het product hebben geleverd, tenzij deze kapot is gegaan, dan: in een goed gesloten geschikte verpakking (bij voorkeur van glas)

Als je het product niet zorgvuldig bewaart of een fles met gevoelige inhoud vaak en lang open staat kan het zijn dat het product eerder onbruikbaar is.

In principe  sturen we geen producten op met een vervaldatum van minder dan 3 maanden, tenzij duidelijk anders aangegeven in de beschrijving van het product.  Afhankelijk van het product is de gemiddelde vervaldatum 6 maanden tot enkele jaren.

 

10. Wat is de barcode van mijn pakket?

Als je pakket klaar is voor verzending dan ontvang je van ons een email met daarin een link naar de trackinggegevens. Deze trackingegevens zijn meestal pas 's avonds op de dag van verzenden zichtbaar, tot die tijd wordt er geen pakje gevonden met de link die we toesturen.
 

11. Ik heb een factuur ontvangen, maar ik heb al betaald

We sturen altijd een factuur per e-mail. Dat is wettelijk verplicht bij leveringen aan bedrijven, veel particuliere klanten vinden het prettig een factuur te ontvangen voor hun administratie. Daarom sturen wij van elke bestelling een factuur per mail. De factuur staat los van of er is betaald of niet. Als je bestelling betaald is ontvang je van ons hiervan apart een mail.
 

12. Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd.

Als  op werkdagen voor 14 uur je bestelling betaald is dan versturen wij die in principe nog dezelfde dag.

 

13. Waarom is er een minimum orderbedrag

Hier kan je lezen waarom wij een minimum orderbedrag van 20 euro berekenen.

 

14. Ik heb geen bestelbevestiging / email ontvangen

Na bestellen sturen we automatisch een emailbevestiging, 24 uren per dag, 7 dagen per week. Heb je deze niet ontvangen dan is meestal een van de volgende dingen aan de hand:

Je hebt een fout emailadres opgegeven (vaak is dit een typefout bij het invoeren van je mailadres)

Je spamfilter heeft onze email tegengehouden

Je provider heeft onze email tegengehouden

Emails worden op werkdagen vrijwel altijd binnen 48 uur beantwoordt. Heb je na twee werkdagen nog niets van ons gehoord en volgens de informatie op onze website hebben we geen vakantie: dan kan je het beste je spamfilter checken en als je daarin niets vindt een tweede email sturen.

 

15. Waar vind ik een beschrijving van de producten en recepten?

Op onze website Aromatherapie Info vind je alle informatie over etherische olie, basiskennis over grondstoffen en werkwijze en heel veel recepten om zelf je producten te maken. 


16. Een product wat ik wil bestellen is niet op voorraad, wanneer komt er weer voorraad? 

Alhoewel we onze uiterste best doen om onze voorraad op peil te houden kan het soms gebeuren dat een product tijdelijk niet leverbaar is. Soms moeten we wachten op een nieuwe oogst en duurt het wat langer maar meestal zijn producten binnen 1-2 weken weer op voorraad. Wil je op de hoogte gehouden worden wanneer een product weer op voorraad is vul dan je e-mail adres in bij het formulier wat in je scherm verschijnt als een product niet op voorraad is. Dan krijg je automatisch een mail als we het product weer op voorraad hebben. 

We kunnen helaas geen producten voor je reserveren.  

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »